Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:
7.00 – 8.00 |
Przygotowanie się do zajęć. Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań. Bezpośrednie kontakty z nauczycielem. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne. Gry planszowe. Zajęcia indywidualne z wybranym dzieckiem (zdolnym bądź mającym jakieś trudności). |
8.00 – 8.15 | Poranne ćwiczenia i zabawy ruchowe. |
8.15 – 8.30 |
Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie – kształtowanie nawyku samodzielnego jedzenia. |
9.00 – 9.30 |
Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9.30 – 10.15 |
Zabawy dowolne bądź zorganizowane według zainteresowań dzieci, nauka współżycia w grupie oraz wprowadzanie zasady zgodnej i wspólnej zabawy. |
10.15 – 11.45 |
Pobyt na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki piesze po Milanówku, zabawy dowolne. |
11.45 – 12.30 | Czynności higieniczne przed posiłkiem; obiad. |
12.30 – 13.00 |
Przygotowanie do odpoczynku – czynności samoobsługowe. |
13.00 – 14.00 |
Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela bądź odtwarzanych z CD. |
14.00 – 14.30 |
Zabiegi higieniczno – samoobsługowe przed podwieczorkiem. |
14.30 - 15.00 |
Podwieczorek. |
15.00 - 17.00 |
Pobyt na placu zabaw. Swobodne lub zorganizowane zabawy w sali |
7.00 – 8.00 |
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Gry |
8.00 – 8.30 | Zabawy swobodne lub kierowane. |
8.30 – 9.00 | Czynności higieniczne przed posiłkiem; śniadanie. |
9.00 – 10.00 |
Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści |
10.00 – 11.00 | Zajęcia indywidualne (zajęcia z dzieckiem uzdolnionym i zajęcia korekcyjne). |
11.00 – 12.00 | Pobyt na świeżym powietrzu – zabawy i gry ruchowe w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki piesze po Milanówku, zabawy dowolne. |
12.00 – 13.00 | Czynności higieniczne przed posiłkiem; obiad. |
13.00 – 13.30 | Zajęcia relaksacyjne i wyciszające. |
13.30 – 14.30 |
Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. |
14.30 – 15.00 |
Czynności higieniczne przed posiłkiem; podwieczorek. |
15.00 – 17.00 |
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. |
© 2019 IG-tech